Jak dlouho archivovat faktury?

 

Takovým nástrojem je i online fakturační systém Imboss, díky kterému dokáže každý podnikatel proces fakturování významně zrychlit, zjednodušit a zefektivnit. Ten tak potom může ušetřený čas a energii věnovat např. jednání s potenciálními zákazníky, práci na rozběhnutých zakázkách nebo plánování dalšího rozvoje firmy. Jaká jsou tedy konkrétní pravidla pro archivaci vystavených faktur? Jak může program Imboss v oblasti archivace pomoci a jaké další výhody skýtá?

Skladování faktur pro neplátce DPH

Pokud podnikatel není plátcem daně z přidané hodnoty, má povinnost uchovávat vystavené faktury po dobu tří let od podání řádného daňového přiznání. Uvedená lhůta souvisí s faktem, že v této době může být podnikateli vyměřena dodatečná daň.

Skladování faktur pro plátce DPH

Podnikatelé, kteří jsou plátci DPH, musí v souladu se zákonem č. 235/2004 Sb. archivovat vystavené faktury po dobu celého desetiletí. Tato doba je přitom počítána od konce příslušného zdaňovacího období.

Vystavené faktury lze archivovat v papírové i elektronické podobě a mezi oběma typy je lze převádět za předpokladu, že za každých okolností bude zachována jejich čitelnost a také důvěryhodnost.

 

Právě elektronická archivace faktur je jednou z výhod fakturačního programu Imboss, se kterým není problém bezpečně a přehledně skladovat dokumenty po libovolně dlouhou dobu. Archivované faktury mohou být užitečné nejen při případných kontrolách, obsahují totiž cenné informace využitelné při analýzách a plánování strategie dalšího rozvoje firmy.

Fakturační systém Imboss

Online fakturační systém Imboss umožňuje mnohem více než jen archivovat vystavené faktury v elektronické podobě. Ať již se jedná o automatickou kontrolu neproplacených faktur, rozesílání upomínkových e-mailů nebo generování dodacích listů spárovaných s fakturou, podnikatel nepochybně ocení pomoc, kterou mu systém poskytne. Proces tvorby faktury netrvá s programem Imboss déle než několik desítek vteřin a výsledkem je faktura profesionálního designu. Na faktuře nechybí logo firmy a je možné přidat i stále oblíbenější QR kód pro rychlou platbu, který zákazníci jistě ocení.

V dnešním globalizovaném světě je běžné, že zákazníci pochází ze zahraniční a mnozí podnikatelé proto ocení možnost fakturace v cizím jazyce (angličtina, němčina a ruština), případně v cizí měně (euro, americký dolar a další).

Program Imboss se přesně přizpůsobí potřebám konkrétního podnikatele. Pokud se jedná o malou firmu, není nic jednoduššího než rozdělit zaměstnancům přístupová práva v závislosti na jejich pracovní náplni, od pouhého nahlížení po plnou administraci.

Užitečné jsou i široké možnosti statistického vyhodnocení historie fakturací, využít lze export definovaných dat v číselné i grafické podobě. Tuto možnost ocení firemní účetní stejně jako sám podnikatel, kterému mohou pomoci v plánování rozvoje.

Samozřejmostí je maximální míra bezpečnosti systému a v něm uložených citlivých a důležitých dat i průběžné dodávání nových užitečných funkcí. Program Imboss je možné si bez rizika zdarma vyzkoušet po dobu jednoho měsíce. Máte-li pocit, že by se jeho funkce hodily i vaší firmě, neváhejte a vyzkoušejte jej!

Reference

Jednoduché :)

AR STONE.EU

Oceňuji, že se Imboss.cz neustále zdokonaluje a rozšiřuje o nové funkce. Díky za super produkt!

AlfaCloud

Přehlednost, jednoduchost a intuitivní ovládání

Cubux.net