Jak dlouho uchovávat faktury

 

Jednou z těchto povinností je i nutnost archivovat vystavené faktury po určitou dobu. Jak přesně je třeba k archivaci faktur přistupovat a jaké podmínky je třeba naplnit? A jak může v naplňování těchto podmínek pomoci online fakturační systém Imboss?

Fakturační systém Imboss

Online systém Imboss nabízí podnikatelům a freelancerům možnost značně zefektivnit proces fakturace. Efektivní administrativa znamená méně času věnovaného skutečně důležité práci na zakázkách, shánění nových a propagaci svého podnikání. Nejen, že je s tímto programem tvorba faktur rychlá (fakturu s profesionálním designem, logem firmy a QR kódem lze s programem Imboss vygenerovat během třiceti vteřin), je navíc doprovázena celou řadou užitečných funkcí.

S programem Imboss není problém fakturovat v angličtině, němčině či ruštině a samozřejmostí jsou i cizí měny, od eura přes dolary až po ty další, méně časté. Jeden uživatelský účet vám stačí k tomu, abyste měli pořádek ve fakturách, ať již fakturujete jménem jedné firmy, nebo vícero společností. Svým zaměstnancům navíc můžete přístup do fakturačního systému nastavit tak, aby byla jejich práce co nejefektivnější, od pouhého nahlížení do konkrétních oblastí, až po plnou administraci.

 

 

Problémem není ani tvorba dodacích listů spojených s fakturou a Imboss je schopen pohlídat neproplacené faktury. Konkrétní zapomnětlivce potom automaticky upozorní e-mailem. Funkcí má systém Imboss víc než dost, jednou z jeho největších výhod nicméně zůstává fakt, že jeho prostřednictvím máte k dispozici bezpečný, organizovaný, snadno a kdykoliv přístupný archiv svých faktur. Uchovávání faktur je koneckonců povinností každého podnikatele a řídí se jasně danými pravidly.

Archivace vystavených faktur

Pravidla pro uchovávání faktur se liší podle toho, zda je podnikatel plátcem daně z přidané hodnoty či nikoliv. Jedná se o zákonnou povinnost a je proto na místě se s jejím obsahem dobře seznámit.

Snadnější pozici mají neplátci DPH. Ti musejí archivovat své faktury po dobu tří let od podání řádného daňového přiznání, tj. v době, ve které mu může být doměřena daň z příjmů. Archivovat faktury lze jak v papírové, tak v elektronické podobě, dokonce lze faktury převádět z papírové podoby do té elektronické, pokud je zachována jejich čitelnost a důvěryhodnost.

Není překvapivé, že pro plátce DPH platí komplikovanější a trochu přísnější pravidla. V jejich případě řeší problematiku uchovávání faktur zákon o dani z přidané hodnoty č. 235/2004 Sb. Uvedený zákon potom ukládá podnikatelům povinnost archivovat veškeré daňové doklady po dobu deseti let od konce příslušného zdaňovacího období.

Se systémem Imboss je snadné naplnit požadavky na archivaci faktur. V elektronické podobě nikdy neztratí svoji čitelnost a díky uživatelsky příjemnému a přehlednému prostředí ani po letech nehrozí, že se ve svých fakturách nebudete orientovat.

 

Čím více informací má podnikatel k dispozici, tím větší přehled o své firmě má a může lépe plánovat její budoucnost. Není tak důvod staré faktury likvidovat ani po uplynutí zákonné lhůty pro archivaci. Týká-li se uvedená problematika i vašeho podnikání, neváhejte a vyzkoušejte systém Imboss sami, po dobu jednoho měsíce dokonce zdarma. Program vám pomůže v mnoha věcech včetně povinné archivace!

Reference

Jednoduché :)

AR STONE.EU

Oceňuji, že se Imboss.cz neustále zdokonaluje a rozšiřuje o nové funkce. Díky za super produkt!

AlfaCloud

Přehlednost, jednoduchost a intuitivní ovládání

Cubux.net