Jak stornovat fakturu

 

Online fakturační systémy

Naštěstí pro všechny podnikatele jsou na trhu dostupné nástroje, které jim administrativu spojenou s fakturací usnadňují. Patří mezi ně např. fakturační systém Imboss, který má spoustu užitečných funkcí a nabízí svým uživatelům celou řadu možností k tomu, aby zefektivnili a zrychlili administrativu spojenou s fakturacemi. Ať již se jedná o freelancera – specialisty na volné noze – nebo malé podnikatele, má tento systém velký potenciál. I s ním se ale vyplatí ujasnit si základní pravidla a řešení alespoň nejběžnějších situací, které mohou při fakturaci nastat. To platí i pro zmíněné stornování.

Jak je to s DPH?

Stejně jako v mnoha jiných případech, i při stornování faktur je důležité, zda se jedná o plátce či neplátce DPH. Stornujeme-li fakturu u neplátce DPH, je třeba vystavit opravný dokument (dobropis). Tento dokument musí obsahovat informace o dodavateli i odběrateli (stejně jako u vlastní faktury se jedná o název firmy či jméno, adresu a identifikační číslo), číslo faktury, ke které se storno vztahuje a také důvod storna. Storno faktury u plátců DPH je jako obvykle o něco složitější. Plátci DPH fakturu stornovat nemohou, mají však možnost vystavit opravný daňový doklad. Jeho náležitosti stanoví Zákon č. 235/2004 Sb. a neobejde se bez následujících informací:

 

 

fakturace

  • Informace o dodavateli a odběrateli, opět se jedná o kontaktní informace, identifikační čísla a v tomto případě také DIČ
  • Číslo jednoznačně identifikující původní i opravný dokument
  • Důvod vystavení opravného dokladu
  • Rozdíl mezi původní a opravenou částkou
  • Rozdíl mezi původním a novým základem daně a mezi původní a novou daní

Kromě vystavení opravného daňového dokladu je samozřejmě třeba provést též změny v evidenci DPH.

Jak je patrné, administrativa týkající se daní může malé podnikatele nebo freelancery často obrat o nenahraditelný čas či energii, které by mohli věnovat kreativní práci na projektech nebo shánění nových zakázek. Online fakturační systém Imboss nabízí přehledné uživatelské prostředí a umožňuje pohodlnou archivaci faktur, jejich rychlé generování v profesionálním designu (nechybí logo firmy, naskenovaný podpis ani stále oblíbenější QR kód pro rychlou platbu), automatickou kontrolu dodržení splatnosti i odesílání upomínkových emailů, fakturaci se slevou nebo v cizím jazyce (angličtina, němčina, ruština) či cizích měnách (euro, americký dolar i další) apod.

Vytvářet lze i příslušné dodací listy a velmi užitečná je možnost exportování dat pro účely firemního účetnictví. Oblíbené je i statistické vyhodnocení fakturací za definované období v číselné i grafické formě, díky kterým je snazší plánování budoucího rozvoje.

Online fakturační program

Díky online prostředí je systém vždy aktuální a uživatel tak má vždy k dispozici všechny jeho funkce. Maximální pozornost byla potom věnována bezpečnosti citlivých a důležitých dat. Uživatelé tak ani v této oblasti nemusí mít obavu.

Fakturace je nedílnou součástí podnikatelského života. S dostatečnými informacemi a znalostí řešení běžných situací podpořených nástroji pro rychlou a efektivní správu fakturací ale nemusí vaše podnikání příliš omezovat. Fakturační systém je možné zdarma vyzkoušet po dobu třiceti dnů, neváhejte proto a zefektivněte i své fakturace!

 

Reference

Jednoduché :)

AR STONE.EU

Oceňuji, že se Imboss.cz neustále zdokonaluje a rozšiřuje o nové funkce. Díky za super produkt!

AlfaCloud

Přehlednost, jednoduchost a intuitivní ovládání

Cubux.net